Напевне, Ви знаєте, що важливість іграшки в розвитку дитини вже давно доказана. Тому що саме в процесі гри відбувається розвиток психіки дитини, освоєння реальності і оточуючого простору. Важливо те, що в ході гри проявляється функція дослідження, тому спочатку дитина цікавиться не самою грою, а предметом гри – іграшкою.
Іграшка – це важливий елемент гри, розвитку, виховання і навчання. Вона повинна розвивати пізнавальні здібності, уяву і допомогти освоїтись у світі дорослих; формувати у дитини любов до праці, пізнавальну активність, спостережливість, виховувати художній смак дитини, спонукати до творчості.
Традиція підвішування різноманітних брязкалець над колискою існує у всіх народів світу. Завдання іграшки, що висить над дитиною, звернути увагу і розширити сенсорний досвід. Таке нехитре пристосування здатне спонукати у дитини пізнавальний інтерес і активність. При цьому, пошукова активність дитини, її потяг до пізнання піддають іграшки до випробувань, наприклад, на міцність (їх кидають, розбивають, ламають). Більша частина речей не прилаштована до такої активності і швидко виходять з ладу. Саме тому іграшка повинна бути з надійного, стійкого матеріалу.
Іграшка повинна відповідати віку і потребам дитини, не обмежувати фантазію і потяг до експериментування. Щоб іграшка допомагала дитині розвиватись, вона повинна її зацікавити. Багато іграшок є копіями реальних предметів і тому можуть задавати напрямок грі. Інші спонукають до фантазії, так як дозволяють змайструвати таке, що ще не було раніше. Всі іграшки мають відповідати віку і потребам дитини.
Іграшка - джерело радості дитини. Граючи, дитина матеріалізує свої думки, почуття в дії , а від того, у що вона грає, які іграшки потрапляють їй в руки, у більшості залежить і напрямок її думок, почуттів, вчинків.
Розрізняють іграшки:
- моторні,
- сюжетні,
- технічні і будівельні матеріали,
- дидактичні,
- іграшки-забави,
- музичні і театральні іграшки.
Моторні іграшки призначені для розвитку і удосконалення основних рухів дитини, дрібної моторики, мають велике значення для підготовки руки письму, праці.
Сюжетні іграшки допомагають у вихованні позитивних якостей характеру : ніжності, турботи, поваги до дорослих і їх праці.
Технічні іграшки в доступній формі надають дітям уявлення про техніку, допомагають виховувати інтерес до неї. У старших дошкільників технічні іграшки з механізмами виховують пізнавальний інтерес, стремління дізнатися як іграшка приходить в рух, бажання сконструювати щось подібне.
Конструювання будівель із різних наборів ,будівельних матеріалів – один з видів безпосередньо пов’язаний з грою образотворчого мистецтва дитини. Ігри з будівельними матеріалами найближче знаходяться до трудової діяльності людини: вони потребують планування, визначення завдань, підбору матеріалів, послідовності і взаємодії дій. Діти засвоюють знання про форму , величину, просторове розміщення.
Дидактичні іграшки важливі для удосконалення сенсорних процесів і загального розвитку дитини.
Іграшки - забави, в основі яких лежить рух, несподіваність, несуть для дитини радість, викликають веселий сміх, а дітей доросліших- породжують пізнавальний інтерес, почуття гумору.
Музичні іграшки розвивають слухову увагу, музичний слух, почуття ритму. Театральні іграшки готують дітей до театрального видовища. В молодших групах ці іграшки демонструють вихователі при розповіді казок, а в старших ними користуються самі діти в театралізованих іграх.
За допомогою інтернет-магазину "Шпунтік" заклопотана мама, в якої безліч справ, може не виходячи з дому, обрати іграшку для своєї дитини. Прочитавши функцію та опис іграшки, серед різномаїття ассортименту, не поспішаючи, мама вибирає саме ту іграшку, яка підходить саме її дитині, по віку, інтересу та потребі.
Приємних покупок Вам та щасливих і розумних малюків!